Pilates

Čo je Pilates ?

Cvičenie Pilates patrí ku komplexným a najúčinnejším druhom cvičebných systémov ktoré sa za posledne desaťročia vyvinuli. Rozvíja  svalovú silu, koordináciu, flexibilitu, pohyblivosť kĺbov a chrbtice bez ich zbytočného jednostranného preťažovania. Spevňuje celý pohybový aparát a pomáha mu v prípade jeho nerovnováhy vrátiť ho späť do jeho prirodzenej, zdravej pozície.
Cvičebný systém Pilates sa zameriava predovšetkým na spevňovanie strednej časti tela. Hlavne na partie brucha, chrbta, panvového dna a predovšetkým hlbokých svalov týchto partii. Tie spoločne  tvoria takzvaný „powerhouse“ ktorý je zodpovedný za stabilitu našej chrbtice. Trénované sú samozrejme aj ostatné partie tela ako zadok stehná a ramená. Týmto cvičením sa vytvára fenomén stlačenej „tuby zubnej pasty“. Svaly nerastú do šírky ale predlžujú sa a spevňujú. Vytvára sa pevné ploché brucho úzky driek a pevný zadok. Postava sa tým vizuálne predĺži.
Zdravotné účinky sú nezanedbateľné . Zvyšuje sa pevnosť a odolnosť celej chrbtice. Zároveň sa zvyšuje aj odolnosť psychická. Bolesť chrbta spôsobená sedavým zamestnaním mizne a celková kvalita života rastie...(:

Ako to funguje ?

V pilates sa pracuje so šiestimi základnými princípmi:

  • Centrum - každý pohyb vychádza zo stredu tela “powerhous“
  • Koncentrácia – každý pohyb sa robí vedome nie automaticky
  • Kontrola – kontrolované zapojenie všetkých svalov v danom pohybe
  • Precíznosť – správne a presné prevedenie každého pohybu
  • Dych – pravidelné bráničné dýchanie je súčasťou každého pohybu
  • Plynulosť – plynule prevedenie cvikov

Účinky Pilatesu

  • Posilnenie a vytvarovanie svalov, hlavne brucha, chrbta, stehien, rúk bez veľkého nárastu objemu svalu.
  • Zlepší stabilitu, pohyblivosť kĺbov a chrbtice
  • Zlepší držanie tela
  • Vyrovnáva svalovú dysbalanciu

Prihláška: Pilates

(fakturačný údaj)
Rozvrh cvičení nájdete tu.