Ako funguje metabolic balance®

metabolic balance® zaručuje nielen úpravu hmotnosti, ale aj výrazné zlepšenie zdravotných problémov (lymfatické opuchy, alergie, glykémie, vysoký tlak, cholesterol, kožné problémy, problémy spojené s klimaktériom, migréna, zažívacie problémy, problémy so spánkom) má pozitívny vplyv na metabolický syndróm, je vyhľadávaný aj klientmi, ktorý nebojujú s nadváhou, ale chcú „len“ trvale zlepšiť svoj celkový zdravotný stav alebo kondíciu (teda i športovci či ľudia s príliš nízkou hmotnosťou).

Aký rozdielny sme vo výzore a charaktere…, tak rozdielna je naša potreba živín. metabolic balance® je program látkovej výmeny, ktorý sa prispôsobuje týmto individuálnym požiadavkám každého účastníka, dáva si za cieľ uvedomenie si svojich stravovacích návykov a tieto pomocou metabolic balance® optimalizovať a navrátiť sa spolu s prirodzenými potravinami k normálnemu stravovaniu bez Light-  produktov, bez Fast-Food, bez sladených nápojov.

Ľudia, ktorí doposiaľ svoju nadváhu odôvodňovali vetou „na vine sú moje hormóny“ nie sú od pravdy ďaleko. metabolic balance® podporuje reguláciu hormonálneho hospodárstva, predovšetkým hormónu inzulín. Inzulín je hormón, ktorý sa tvorí v slinivke brušnej a má za úlohu vysoký obsah cukru v krvi dostať na normálnu úroveň. Je ako správny kľuč, ktorý otvára bunku aby, mohol glukózu z krvi dostať do bunky, kde sa pomocou ďalších chemických procesov z nej získa energia. Cukor v krvi stúpa po požití potravín s veľkým obsahom sacharidov /cestoviny, ryža, pečivo, chipsy, cukrovinky a sladené nápoje/. Čím vyšší  je obsah cukru v krvi, tým viac inzulínu treba na to, aby sa cukor dostal z krvi do buniek.  Ak sú bunky nasýtené a napriek veľkému množstvu inzulínu sa cukor nedostáva do buniek, tento nadbytok sa premieňa a ukladá vo forme tuku, a tým rastú aj hodnoty tuku v krvi a hormonálny obraz sa dostáva z rovnováhy. Naša látková výmena je od prírody nastavená na pomalý nárast inzulínu, ku ktorému dochádza po požití potravín obsahujúcich balastné látky - šaláty, zelenina, celozrnné produkty a ovocie. No asi viac ako 100 rokov konzumuje človek potraviny chudobné na tieto látky, ale dopraje si potraviny, kde sa nachádza veľa bielej múky a cukru.

Najdôležitejšiu rolu hrajú vďaka svojmu vysokému obsahu vláknin a stopových prvkov bázická zelenina, ktorá navyše pôsobí pozitívne proti prekysleniu organizmu. Dôležitú rolu hrajú kvalitné bielkoviny s vhodnou kombináciou esenciálnych aminokyselín. V plánoch nájdeme chudé mäso, hydinu, ryby, mliečne produkty s prirodzeným obsahom tuku, sójové produkty, strukoviny, semienka a klíčky. Prednosť je dávaná omega-3 a omega-6 nenasýteným mastným kyselinám, ktoré naše telo nedokáže samo vyrobiť. Tieto sa nachádzajú predovšetkým v kvalitných rastlinných olejoch a v rybách. Súčasne sa drasticky znižuje konzumácia nezdravých nasýtených a transmastných kyselín, nachádzajúcich sa napríklad v stužených rastl. tukoch a všetkých polotovaroch. Z cukrov sú volené tie, ktoré pôsobia priaznivo na hladinu cukru v krvi, a tým i na produkciu inzulínu v tele.

V plánoch sa zásadne nevyskytujú takzvané primárne alergény, produkty obsahujúce glutén (biela múka) a v prípade alergikov i produkty z kravského mlieka (tie sú nahradené mliekom kozím, ovčím nebo sójovými produktami). Ďalej tu nenájdeme  cestoviny a pečivo, tie sú do jedálničku zaradené až neskôr (v 4. fáze). Ako príloha je povolený len ražný celozrnný chlieb (denná povolená dávka je individuálna). Ražné produkty sú vybrané preto, že najpriaznivejšie ovplyvňujú priebeh glykemickej krivky.

Z jedálnička sú absolútne vyškrtnuté light produkty, modifikované škroby, hotové jedlá z konzerv alebo  sáčkov a všetko kde je pridaný glutamát, arómy, farbivá, umelé sladidlá a iné chemické prísady, ktoré sa v prírode nevyskytujú.